سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

همه‌چیز درباره‌ی هیوندای سوناتا 2020


 

  • همه‌چیز درباره‌ی هیوندای سوناتا 2020

    وبسایت فوت و فن: بخش خودرو‌های سدان سایز متوسط مسیری طولانی را پشت سر گذاشته و در رابطه با سیر تکاملی این نوع از اتومبیل مثالی بهتر از هیوندای سوناتا وجود ندارد. هیوندای سوناتا که زمانی خودرویی تازه وارد در بازار آمریکا به شمار می‌رفت اکنون موقعیت خود را به عنوان رقیبی جدی در میان همتایان خود تثبیت کرده و علاوه بر این برای سال 2020 نیز طراحی دوباره‌ای را پشت سر گذاشته است.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!

    مدل باز طراحی شده‌ی هیوندای سوناتا از ویژگی‌هایی نظیر ظاهری جسور و جدید، اتاقی لوکس و مدرن، و آپشن‌های سیستم پیشرانه جدید که قدرت و راندمان سوخت مناسبی را فراهم می‌کنند، بهره می‌برد. اما با این حال رقابت در این بخش همانند قبل بسیار دشوار بوده و مدل جدید سوناتا برای غلبه بر رقبایی همچون تویوتا کمری، هوندا آکورد و دیگر رقبا می‌بایست بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

    در ادامه همراه با باشید تا با جدید‌ترین نسخه از این سدان سایز متوسط محبوب بیشتر آشنا شوید:

    مدل 2020 سوناتا به تازگی در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک 2019 رونمایی شد. در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با این خودرو و جزئیات آن در دست داریم، اما با این حال جزئیات قیمت گذاری این خودرو هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

    مدل جدید سوناتا در ورژن‌های SE، SEL، SEL Plus و Limited قابل دسترس خواهد بود. علاوه بر این باید اضافه کرد که محدوده‌ی قیمت‌های هیوندای سوناتا 2019 محدوده‌ای از 22?500 دلار برای مدل SE تا 32?100 دلار برای مدل Limited 2.0T را در بر می‌گیرد. اما از آنجاییکه قیمت‌های ذکر شده تنها به منظور راهنمایی شما ذکر شده‌اند انتظار تفاوت در قیمت گذاری مدل‌های مختلف سوناتا 2020 را داشته باشید.

    مدل‌ها‌

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!

    SE: مدل SE هیوندای سوناتا 2020 به صورت پیش فرض به امکاناتی نظیر قابلیت اتصال بلوتوثی بدون نیاز به دخالت دست، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های روز LED، و چراغ‌های عقب LED مجهز شده است.

    این خودرو همچنین به همراه یک سیستم صوتی تصویری هشت اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو روانه‌ی بازار خواهد شد.

    از دیگر امکانات موجود در مدل SE می‌توان به صفحه نمایش ابزاری 3?5 اینچی LCD، درگاه یو اس بی، و ورودی بدون نیاز به سوییچ اشاره کرد.

    از این گذشته لیست بلندی از امکانات کمک راننده نیز لیست تجهیزات پیش فرض این خودرو را تکمیل می‌کنند.

    SEL: با ارتقاء خودرو به ورژن SEL ویژگی‌هایی نظیر سوییچ مجاورتی به همراه استارت دکمه‌ای، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم کنترل دما خودکار دو منطقه‌ای، صندلی راننده‌ی برقی با قابلیت تنظیم در هشت حالت مختلف، فرمان و دنده‌ی پوشیده شده از روکش چرم، و صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی نیز به لیست امکانات سوناتا 2020 اضافه می‌شود.

    با انتخاب این ورژن همچنین از امکاناتی همچون تزئینات داخلی به رنگ Liquid Chrome یا کروم مایع، آینه بغل‌های مجهز به سیستم گرمایشی، رادیو HD، رادیو ماهواره‌ای، محل شارژ یو اس بی در صندلی‌های ردیف دوم، و دریچه‌های کنترل آب و هوا در این ردیف بهره‌مند خواهید شد.

    SEL Plus: انتخاب ورژن SEL Plus به معنای اضافه شدن ویژگی‌هایی مانند چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی، ترکیب چرم مصنوعی و پارچه‌ی جیر در داخل اتاق، و یک صفحه نمایش ابزاری دیجیتالی 12?3 اینچی بزرگ به همراه قابلیت شارژ وایرلس دستگاه‌های مختلف خواهد بود.

    علاوه بر این به منظور استفاده‌ی حداکثر از موتور هیجان انگیز توربو شارژ 1?6 لیتری این خودرو، مدل SEL Plus به تعویض کننده‌ی‌های دنده بر روی فرمان مجهز شده است.

    Limited: چراغ‌های جلویی LED با طراحی matrix، سیستم نظارتی دارای دید در تمامی جهات، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، یک سیستم جهت یابی بزرگ مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 10?25 اینچی، صندلی‌های دارای روکش چرم کامل، صندلی جلویی سرنشین مجهز به قابلیت تنظیم در چهار حالت به صورت برقی، و سیستم گرمایشی و تهویه در صندلی‌های اول از جمله امکاناتی هستند که با ارتقاء هیوندای سوناتا به ورژن برتر Limited از آن‌ها برخوردار خواهید شد.

    از دیگر ویژگی‌های موجود در این مدل می‌توان به سیستم صوتی مرغوب Bose، سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو، آینه عقب با قابلیت کاهش نور خودکار، تزئینات از جنس چرم در قسمت داشبورد، و یک صفحه نمایش هشدار دهنده‌ی رنگی اشاره کرد.

    طراحی خارجی

    هیوندای سوناتا در بیشتر دوره‌ی زندگی خود عموماً سدانی ساده تلقی شده است. با این وجود با عرضه‌ی نسل ششم این خودرو در سال 2010 این موضوع به سمت مهیج شدن متمایل شد. از آن زمان تا کنون این روند ادامه یافته و با نسل هشتم تماماً جدید این خودرو نیز به اوج خود رسیده است. در ظاهر جدید این خودرو نشانه‌هایی از مدل پیش از این موجود سوناتا به چشم می‌خورد، اما با این وجود یک قدم نیز به سمت جلو پیشروی کرده است.

    نشانه‌هایی مانند نوار از جنس کرومی که از پایین شیشه‌ی جلو تا چراغ‌های جلویی امتداد یافته به وسیله‌ی اجزاء روشن برجسته شده‌اند.

    این نوار‌های روشنایی پس از خاموش شدن خودرو به صورت نوار‌های از جنس کروم به چشم می‌خورند.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!


    مدل جدید سوناتا از طراحی اتاق بسیار لوکسی بهره می‌برد که در داخل اتاق آن یک صفحه نمایش بزرگ اطلاعاتی سرگرمی و کنترل‌های آب و هوایی که به صورت یکپارچه با قسمت داشبورد ادغام می‌شوند، به چشم می‌خورد.

    قسمت داشبورد این خودرو از خطوطی عریض برخوردار است که بی‌شک حس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل خواهد کرد.

    کنسول مرکزی این خودرو دارای فضایی بزرگ برای قرار گرفتن اجسام و همچنین جا لیوانی‌هایی جادار می‌باشد.

    علاوه بر این ممکن است متوجه نکته‌ای متفاوت در قسمت کنسول مرکزی شوید و آن نکته نبود یک دنده‌ی مرسوم است.

    مدل سوناتا به طراحی اختصاصی جدید Shift-by-wire کمپانی هیوندای مجهز شده که احتمالاً یادگیری نحوه‌ی استفاده‌ی از آن زمانگیر خواهد بود.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!


    هیوندای سوناتا 2020 به صورت پیش فرض به یک سیستم ارتباطی کاربر 8 اینچی مجهز شده که توانایی پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو را نیز دارد. سیستم اطلاعاتی سرگرمی مدرن این خودرو از یک صفحه نمایش لمسی 10?25 اینچی مجهز به قابلیت تشخیص گفتاری بر اساس سیستم Cloud و تنظیمات تقسیم صفحه نمایش، تشکیل شده است. صفحه نمایش لمسی این خودرو سیستم جهت یابی قدرتمند به همراه دید چشم پرنده و به روز رسانی‌های ترافیکی به هنگام و با اشتراک رایگان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

    این خودرو همچنین دارای اتصالات دوگانه‌ی بلوتوث می‌باشد، به این معنا که دو دستگاه تلفن همراه می‌توانند به صورت همزمان متصل شوند.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!

    مدل سوناتا به یک پنل ابزاری تمام دیجیتال به اندازه‌ی 12?3 اینچ مجهز شده است. این صفحه نمایش همچنین به وسیله‌ی چهار تم مختلف قابل تنظیم می‌باشد.

    این خودرو همچنین دارای پد شارژ وایرلس پر سرعت Qi بوده و از قابلیت تبدیل متن به گفتار بلوتوثی نیز بهره می‌برد.

    به لطف وجود برنامه‌ی Digital Key که مخصوص تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده ورود و خروج در این خودرو حتی هوشمند‌تر از قبل نیز شده است.

    با استفاده از قابلیت‌های تلفن همراه Near Field Communication (NFC)، امکان قفل کردن، باز کردن قفل، و رانندگی با این خودرو بدون حضور یک سوییچ واقعی برای کاربر این سدان وجود دارد.

    این قابلیت امکان به اشتراک گذاری ایمن سوییچ اتومبیل در میان خانواده و دوستانی که از تلفن‌های همراه سازگار برخوردارند را در اختیار شما قرار خواهد داد.

    در حال حاضر این قابلیت تنها با بعضی از تلفن‌های همراه اندرویدی سازگاری دارد. در این خودرو همچنین امکان اضافه کردن یک سیستم صوتی مرغوب 12 اسپیکر Bose و یک سان روف پانورامایی دلخواه نیز وجود دارد.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!

    صندلی‌های جلویی در هیوندای سوناتا از طراحی مدرن و از پارچه‌ای روشن برخوردار می‌باشند.

    با این حال امکان اضافه کردن ویژگی‌هایی مانند روکش چرم در تمامی صندلی‌ها و سیستم گرمایشی و تهویه در صندلی‌های ردیف اول نیز وجود خواهد داشت.

    مالکین این خودرو همچنین می‌توانند با استفاده از برنامه‌ی از راه دور BlueLink تنظیمات گرما و تهویه را با استارت از راه دور هماهنگ سازند.

    وجود پروفایل‌های متعدد راننده نیز امکان ذخیره سازی تنظیمات مختلف موقعیت صندلی را فراهم می‌کند.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!

    هیوندای سوناتا 2020 از آنجاییکه سدانی کهنه کار تلقی می‌شود با ارائه‌ی 16 فوت مکعب فضای حمل بار به وسیله‌ی صندوق عقب خود محدود شده است.

    با این حال این خودرو در ردیف دوم خود از صندلی‌هایی با قابلیت خم شدگی و تقسیم برخوردار است که راه را برای دسترسی به فضای قابل استفاده‌تر باز می‌کنند.

    همچنین دسترسی به فضای صندوق عقب نیز به وسیله‌ی آپشن صندوق عقب هوشمند آسان‌تر شده است.

    این آپشن، صندوق عقبی خودکار و بدون نیاز به دخالت دست یا پا است که قادر به درک نزدیک شدن سوییچ سرنشین به قسمت عقب خودرو بوده و بلافاصله به صورت خودکار باز خواهد شد.

    سیستم پیشرانه

    خریداران هیوندای سوناتا 2020 این امکان را در اختیار دارند تا از میان دو آپشن موتور 2?5 لیتری چهار سیلندر و یا موتور 1?6 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ یکی را انتخاب کنند.

    آپشن اول که در مدل‌های SE و SEL به چشم می‌خورد قادر به تولید 191 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 181 پوند فوت می‌باشد.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!

    مدل‌های SEL Plus و Limited به صورت پیش فرض به موتور‌های 1?6 لیتری توربو شارژ با خروجی قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 195 پوند فوت مجهز هستند.

    قدرت تولید شده توسط هر دو موتور به وسیله‌ی یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

    جالب توجه است که منابع مطبوعاتی رسمی کمپانی هیوندای شامل عددی مربوط به وزن بدون سرنشین مدل‌های دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل می‌باشد که این موضوع به شایعات مبنی بر این که یک سوناتا دو دیفرانسیل نیز احتمالاً در راه است، اعتبار می‌بخشد.

    سواری و هندلینگ


    کمپانی هیوندای در رابطه با دینامیک سواری مدل جدید سوناتا زمان زیادی صرف کرده است.

    سوسپانسیون‌های موجود در جلو و عقب خودرو به منظور بهبود هندلینگ و پایداری اصلاح شده اند. علاوه بر این پاسخگویی سیستم ترمز نیز بهبود یافته که نتیجه‌ی آن خودرویی چابک‌تر و تنومند‌تر در مقایسه با نسل قبلی خود خواهد بود.

    تمامی مدل‌های سوناتا از ضربه گیر‌ها و کمک فنر‌های MacPherson در قسمت سوسپانسیون جلویی و همچنین سوسپانسیون عقب مستقل و دارای پیوند چندگانه برخوردار می‌باشند.

    هر آنچه که باید درباره‌ی هیوندا سوناتا 2020 بدانید!

    از این گذشته ورژن SE هیوندای سوناتا از چرخ‌های آلیاژی 16 اینچی بهره می‌برد که این در حالیست که در مدل SEL شاهد وجود چرخ‌های آلیاژی 17 اینچی و در مدل‌های SEL Plus و Limited شاهد وجود چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی هستیم.

    راندمان سوخت


    جزئیات مصرف سوخت در رابطه با مدل 2020 هیوندای سوناتا هنوز توسط سازمان حفاظت از محیط زیست منتشر نشده است.

    طبق محاسبات خود کمپانی هیوندای موتور جدید 2?5 لیتری این خودرو ساز به صورت ترکیبی راندمان سوختی برابر با 33 مایل بر گالن را به ثبت رسانده که از آنجاییکه این موتور قادر به تولید 6 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به موتور 2?4 لیتری مدل کنونی سوناتا 2019 است این رقم بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

    طبق گفته‌های کمپانی هیوندای راندمان سوخت موتور 1?6 لیتری توربو شارژ این کمپانی معادل 31 مایل بر گالن برآورد شده است.

    امکانات ایمنی

    هیوندای سوناتا به لحاظ ایمنی به امکانات فراوانی مجهز شده که از جمله تجهیزات ایمنی پیش فرض در این خودرو می‌توان به سیستم اجتناب از برخورد در جلو، نور بالای خودکار، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، و سیستم کمکی توجه راننده اشاره نمود.

    ویژگی‌هایی نظیر سیستم کنترل کشش، دوربین دید عقب، سیستم کمک به حرکت خودرو در سراشیبی و سیستم نظارت بر فشار تایر‌ها نیز در مدل پایه‌ی این خودرو به چشم می‌خورند.

    از جمله آپشن‌های کمک راننده در مدل جدید سوناتا می‌توان به سیستم هشدار دهنده‌ی نقطه کور، سیستم تشخیص برخورد از پشت در هنگام حرکت رو به عقب، صندوق عقب هوشمند بدون نیاز به دخالت دست، و سیستم نظارت بر دید پیرامون اشاره کرد.

    رقابت


    در حالیکه این بخش شاید میدان نبرد را به کلاس در حال رشد خودرو‌های کراس اور واگذار کرده، اما خودرو‌های سدان سایز متوسط همچنان در میان تعدادی از محبوب‌ترین اتومبیل‌ها در بازار قرار داشته و رقابت نفس گیری را با هیوندای سوناتا 2020 خواهند داشت.

    مدل کمری کمپانی تویوتا از سوی وبسایت یو اس نیوز اند ورلد ریپورت به عنوان مقرون به صرفه‌ترین خودرو سایز متوسط در سال 2019 برگزیده شده است.

    این خودرو همانند مدل سوناتا از ویژگی‌هایی مانند سیستم اطلاعاتی سرگرمی فوق العاده، راندمان سوخت مناسب، و امکانات کمک راننده‌ی فراوان برخوردار است. این خودرو همچنین اتومبیلی بسیار خوب برای رانندگی محسوب شده که مطمئناً در این زمینه توسط سوناتا به چالش کشیده خواهد شد.

    در سوی دیگر هوندا آکورد موفق به کسب عنوان بهترین خودرو سایز متوسط خانوادگی در سال 2019 شده است. این خودرو همچنین مجموعه‌ی کاملی از امکانات کمک راننده‌ی پیش فرض را در کنار اتاقی لوکس و جادار و همچنین هندلینگی نرم ارائه می‌کند.

    در حال حاضر هیوندای سوناتا پاسخی برای آپشن موتور 2?0 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ هوندا آکورد که قادر به تولید قدرت زیاد 252 اسب بخار است، ندارد. از دیگر رقبای موجود در این بخش می‌توان به کیا اپتیما، فورد فیوژن، مزدا 6، سوبارو اوت بک، نیسان آلتیما، و شورولت مالیبو اشاره کرد.

    اما هیوندای سوناتا 2020 به رویارویی در این رقابت تنگاتنگ خواهد پرداخت؟ برای دریافت پاسخ به این سوال منتظر نقد و بررسی کامل ما در اواخر امسال باشید.


.: Weblog Themes By Pichak :.