سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

تفنگداران مجوزدار سه برابر بی مجوزها، حیوانات را کشتار می‌کنند


 

  • تفنگداران مجوزدار سه برابر بی مجوزها، حیوانات را کشتار می‌کنند

    مسلم آهنگری روز پنجشنبه افزود: در سال‌جاری یگان حفاظت محیط زیست استان در طرح برخورد تخلفات زیست محیطی ، 224 قبضه سلاح دارای پروانه شکار را در حین شکار غیرمجاز کشف کرد و این درحالیست که تعداد سلاح غیر مجاز کشف شده در این مدت حدود 78 قبضه است.
    وی اضافه کرد : با وجود کاهش سه برابری  تخلف شکارچیان دارای سلاح مجاز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ولی همچنان شکارغیرمجاز با سلاح های دارای پروانه از بی مجوزها بیشتر است.
    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران یکی از راهکارها برای کم شدن تخلف تفنگداران دارای پروانه شکار در این استان را تجدیدنظر در تمدید پروانه حمل سلاح این افراد از سوی نهادهای صادر کننده مجوز بیان کرده است.
    براساس آمار محیط زیست مازندران در سال گذشته حدود 700 سلاح دارای پروانه شکار از شکارچیان در عین زمان ممنوعیت شکار کشف شد که پرونده این افراد برای برخورد در اختیار دستگاه قضایی استان قرار داده شد.
    بنابراین گزارش 70 درصد از شکارغیرمجاز پرندگان در عرصه های زیست محیطی با سلاح های دارای پروانه در مازندران انجام می شود.
    دستگیری یک هزار متخلف زیست محیطی در مازندران 
    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در سال جاری ( نیمه نخست) یک هزار و 7 متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند و برای برخورد قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.
    آهنگری اظهار داشت: در مجموع در این مدت 674 فقره پرونده تخلفات زیست محیطی اعم از شکار و صید غیرمجاز، آلودگی محیط زیست در استان تشکیل شد که بیشترین پرونده ها مربوط به شکار غیر مجاز است.
    به گفته وی آمار پرونده های تخلفات زیست محیطی مازندران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد بیشتر شد.
    اهنگری صدور اخطاریه برای 884 متخلف زیست محیطی را از دیگر کارکردهای یگان حفاظت در نیمه نخست سال جاری بیان اعلام کرد.
    مازندران 530 هزار هکتار عرصه زیست محیطی دارد که افزون بر 300 نفر کار حفاظت از آن را بر عهده دارند.
    وجود عرصه طبیعی در مازندران به خصوص تالاب های سرخرود و میانکاله باعث کوچ سالانه 150 گونه از پرندگان مهاجر به این خطه شمال کشور با جمعیت 1.5  میلیون بال می شود که طبق آمار سالانه حداقل یک پنجم این پرندگان به دست شکارچیان غیرمجاز شکار می شوند.

    235231


.: Weblog Themes By Pichak :.