سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

اگر از لنز استفاده می‌کنید، بخوانید


 

  • اگر از لنز استفاده می‌کنید، بخوانید

    محمود جباروند، دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: کسانی که تمایلی برای استفاده از عینک ندارند یا محدودیت‌هایی برای استفاده از عینک دارند از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند.

    وی با بیان اینکه لنزهای تماسی، نرم و تخت هستند ادامه داد: معمولا افرادی که آستیگمات بالایی دارند از لنزهای سخت و افرادی که آستیگمات کمتری دارند از لنزهای نرم استفاده می‌کنند.

    این استاد دانشگاه شرط استفاده از لنزهای تماسی را لبه پلک سالم و تمیز، نداشتن خشکی چشم و تایید سلامت سطح کره چشم دانست و گفت: در صورت تایید این موارد توسط چشم پزشک، بیماران می‌توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند. البته باید مراقب باشند که هنگام گذاشتن لنزهای تماسی دچار خراش‌های قرنیه نشوند، چون کمترین خراش قرینه آن را مستعد عفونت می‌کند که درمان را برای پزشکان و بیمار سخت می‌کند.

    جباروند درباره عفونت‌های قرنیه توضیح داد: مهمترین نکته این است که افراد از دچار شدن به عفونت قرنیه پیشگیری کنند، چون کنترل کردن آن بسیار سخت است. اگر فردی دچار عفونت سودومونایی شود که در حقیقت یک میکروب موذی و وحشتناک است می‌تواند در عرض 24 ساعت باعث سوراخ شدن قرنیه و انتقال عفونت به داخل کره چشم شود که گاهی ممکن است منجر به تخلیه چشم شود. این عفونت بسیار خطرناک است و اگر فردی احساس قرمزی، درد و ترس از نور داشت باید سریعا به پزشک مراجعه کند. اگر لازم باشد باید بستری شود و تحت درمان دارویی شدیدی قرار گیرد.

    او افزود: برخی نیز دچار عفونت‌های آکانتوموبایی هستند که بعد از یک یا دو هفته استفاده از لنز تماسی ممکن است درد شدید داشته باشند و باید به چشم پزشک مراجعه کنند، همچنین لازم است شش ماه تا یک سال تحت درمان باشند تا بیماری شان کنترل شود، چون اگر تشخیص داده نشود یا در مورد آن کوتاهی شود منجر به پیوند قرنیه خواهد شد.

    دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: لنزهای تماسی در ایران تولید می‌شود، اما چون نمی‌توان کل کشور را پوشش داد از لنزهای وارداتی نیز استفاده می‌شود.

    جباروند درباره کاربرد لنزهای تزئینی و رنگی نیز تصریح کرد: تجویز لنز حتما باید توسط چشم پزشک انجام شود تا از سلامتی لبه‌های پلک و کره چشم مطلع باشند. متاسفانه گاهی آرایشگران این لنزها را تجویز می‌کنند که کار خطرناکی است. گاهی نیز نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و با همین لنزها می‌خوابند که باعث عفونت قرنیه می‌شود. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از این نوع لنزها استفاده نشود.

    2347212


.: Weblog Themes By Pichak :.