سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

همایش ملی هزاره ابوریحان بیرونی برگزار می‌شود

 

  • همایش ملی هزاره ابوریحان بیرونی برگزار می‌شود

    همایش ملی هزاره ابوریحان بیرونی به همت دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هدف شناسایی، بازخوانی، بازتاب و نقد و بررسی آثار و اندیشه‌های اندیشور فرزانه ایرانی ابوریحان بیرونی، نخبه علوم و فنون، ریاضیات و نجوم، ادبیات، انسان شناسی، حکمت و فلسفه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.
     
    شخصیت‌شناسی و اندیشه‌شناسی بیرونی، تاریخ و گاه‌شماری در اندیشه و آثار بیرونی، تاریخ علم، فلسفه و ادیان در اندیشه و آثار بیرونی، جغرافیای ریاضی، طبیعی و انسانی در اندیشه و آثار بیرونی، ملل و نحل در اندیشه و آثار بیرونی، مردم‌شناسی و زبان‌شناسی در اندیشه و آثار بیرونی، طب و گیاه‌شناسی دارویی در اندیشه و آثار بیرونی، بیرونی و دانشمندان متقدم، تعاملات و مناسبات علمی بیرونی با دانشمندان معاصر،  بازتاب آثار و اندیشه‌های بیرونی در آثار دانشمندان پس از وی، کتابشناسی و نسخه‌پژوهی آثار بیرونی، نقد و بررسی ترجمه و شرح آثار بیرونی و نقد و بررسی پژوهش‌های نوین درباره بیرونی محورهای همایش را شامل می‌شود.
     
    تاریخ برگزاری همایش هفتم و هشتم اسفند ماه 1398 و آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات یکم مهرماه 1398 است. همچنین آخرین مهلت ارسال اصل مقالات یکم آذرماه 1398 و آخرین مهلت ثبت نام در همایش یکم بهمن‌ماه است.
     
    نشانی دبیرخانه نیز تهران، انتهای ستاری شمالی، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، سازمان مرکزی، بلوک 6 ، طبقه 7، پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب است.


.: Weblog Themes By Pichak :.