سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

ساماندهی بازارهای موازی در اولویت کارگروه کتابفروشان


 

  • ساماندهی بازارهای موازی در اولویت کارگروه کتابفروشان

    محمد یراقچی، مدیر کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به آغاز دور جدید فعالیت‌ کارگروه کتابفروشان در اتحادیه گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما در کارگروه ساماندهی بازارهای موازی کتابفروشی‌ها است زیرا فعالیت این افراد ضربه‌های زیادی به بازار نشر کشور وارد کرده است.
     
    وی افزود: در این زمینه ما اکنون شاهد این موضوع هستیم که کتاب به صورت گسترده در ایستگاه‌های مترو، سازمان‌ها و اداره‌ها و دستفروشان بدون هیچ ضابطه و قانونی به فروش می‌رسد و نظارتی بر فروش کتاب‌ها نیست.
     
    یراقچی با بیان اینکه در کارگروه به فعالیت غیرقانونی فضاهایی که در آن کتاب می‌فروشند رسیدگی خواهیم کرد، ادامه داد: سایت‌های و موسساتی نیز که فروش اینترنتی کتاب دارند باید در زمره این گروه قرار گیرند و طبق مقررات برای فروش جواز کسب بگیرند زیرا تا وقتی این جواز را ندارند تابع هیچ مقرراتی نیستند.
     
    وی تاکید کرد: عدم توجه به قوانین و مقررات موجب شده است که در زمینه فروش کتاب ما با تخفیف‌های عجیب و غریب روبه‌رو شویم یا شاهد فروش کتاب‌های غیررسمی در برخی از این فروشگاه‌ها باشیم.
     
    یراقچی با اشاره به رایزنی کارگروه کتابفروشان با سایر کارگروه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران توضیح داد: در این زمینه جلسات مشترکی با سایر همکاران خود در کارگروه‌ برگزار کردیم تا بتوانیم به مشکلات و دغدغه‌های خود رسیدگی کنیم.
     
    وی با اشاره به دیگر اولویت‌های این کارگروه گفت: حل مشکلات ناشران، کتابفروشان و موزعان، تخفیف‌های پشت جلد کتاب، قرار دادن امانی و غیر امانی کتاب به کتابفروش و ساماندهی دیگر مسائل حوزه کتابفروشان از جمله موضوعاتی است که به‌زودی در کارگروه پیگیری خواهیم کرد


.: Weblog Themes By Pichak :.