سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

مهم‌ترین رقیب اسکار 2020 آمد | معرفی بهترین فیلم‌های بین‌المللی به آکادمی


 

  • مهم‌ترین رقیب اسکار 2020 آمد | معرفی بهترین فیلم‌های بین‌المللی به آکادمی

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، کمدی سیاه «پارازیت» دومین فیلم بونگ جون-هو پس از «مادر» است که به نمایندگی از کره‌جنوبی در اسکار شرکت می‌کند. فیلم قبلی در 2006 در فهرست نامزدهای نهایی قرار نگرفت و 14 سال بعد «پارازیت» به لطف بردن نخل طلا یکی از جدی‌ترین رقیبان اسکار بین‌المللی تا امروز است.

    کره‌جنوبی با وجود داشتن سینمایی مطرح و قدرتمند در آسیا و جهان، همچنان در حسرت یک نامزدی یا جایزه اسکار است. «پارازیت» پس از موفقیت در جشنواره کن در دنیا 71 میلیون دلار فروخت و نخستین برنده نخل طلاست که از مرز 10 میلیون تماشاگر در سینمای کره‌جنوبی می‌گذرد. انتظار می‌رود سینمای کره امسال پس از به دست آوردن نخستین جایزه نخل طلا، به نخستین جایزه اسکار یا دست‌کم نامزدی در مهم‌ترین رویداد سینمایی جهان هم برسد.

    «باید بهشت باشد» به کارگردانی ایلیا سلیمان نماینده فلسطین در اسکار 2020 است. فیلمساز کهنه‌کار فلسطینی در این کمدی تازه از مرزهای سرزمین مادری خود بیرون می‌رود و به پاریس، نیویورک و مونترال سر می‌زند. «باید بهشت باشد» بهار امسال در بخش مسابقه جشنواره کن تقدیر ویژه هیات داوران را به دست آورد و جایزه منتقدان فیپرشی را هم برد. از 12 فیلم فلسطینی معرفی‌شده به اسکار، «عمر» و «اینک بهشت» هر دو به کارگردانی هانی ابواسد نامزد جایزه شده‌اند.

    کامبوج که یک‌بار در 2013 با «تصویر گمشده» ریتی پن نامزد دریافت جایزه اسکار شده، امسال بخت خود را با «در زندگی موسیقی» به کارگردانی مشترک کایلی سو و سوک ویسال می‌آزماید. فیلم داستان زندگی سه نسل از یک خانواده کامبوجی را در دوران زمامداری خمرهای سرخ و پس از آن روایت می‌کند. ماجراها از 1968 آغاز می‌شود، به 1976 و دوران به قدرت رسیدن خمرها پیوند می‌خورد و سرانجام به سال 2007 می‌رسد.

    پاناما نخستین کشور آمریکای لاتین لقب گرفت که نماینده خود را به اسکار 2020 معرفی کرده است. «همه عوض می‌شوند» به کارگردانی آرتورو مونته‌نگرو یک داستان خانوادگی عجیب و غریب را روایت می‌کند و ششمین نماینده سینمای پاناما در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی خواهد بود. این کشور نخستین بار در 2014 وارد رقابت اسکار شد و در پنج دوره گذشته موفقیتی به دست نیاورده است.

    سینمای آلمان امسال با یک گزینه شگفت بخت خود را برای بردن اسکار بین‌المللی می‌آزماید. «خرابکار سیستم» نخستین فیلم نورا فینگشیت در مقام کارگردان و یک درام روانشناسانه است که زمستان گذشته در جشنواره برلین خوش درخشیده و برنده جایزه خرس نقره‌ای شده بود. آلمان‌ها معمولا با فیلم‌های تاریخی درباره دوران نازی‌ها یا حکومت کمونیست‌ها بر آلمان شرقی وارد رقابت اسکار می‌شدند اما امسال «خرابکار سیستم» نماینده آنها خواهد بود.


.: Weblog Themes By Pichak :.