سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

درگذشت بازیگر پیشکسوت در 96 سالگی | قدیمی‌ترین چهره سینما، تئاتر و تلویزیون ایران


 

  • درگذشت بازیگر پیشکسوت در 96 سالگی | قدیمی‌ترین چهره سینما، تئاتر و تلویزیون ایران

    به گزارش همشهری آنلاین، اسدزاده که از دیرپاترین و قدیمی‌ترین بازیگران ایران بود، در سال‌های اخیر در دو فیلم سینمایی «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا و کمدی «نیوکاسل» مقابل دوربین رفت. او اوایل تابستان امسال به دلیل ضعیف شدن قوای جسمانی چند روز در بیمارستان بستری بود و گفته می‌شود حتی تا روزهای آخر زندگی هم پیشنهاد بازی در سینما داشت اما سرانجام در 96 سالگی در منزل شخصی خود دار فانی را وداع گفت.

    اسدزاده سال 1302 در کرمانشاه دیده به جهان گشود و نخستین‌بار در 20 سالگی بازیگری را تجربه کرد. از اوایل دهه 1330 پایش به سینما باز شد و تا آخرین روزهای زندگی در بیش از 80 فیلم مقابل دوربین رفت. «دو نیمه سیب» کیانوش عیاری، «روز شیطان» بهروز افخمی، «بوی کافور عطر یاس» فرمان‌آرا، «یتیم‌خانه ایران» ابوالقاسم طالبی و «50 کیلو آلبالو» مانی حقیقی از مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه او در سینما بود.

    مرحوم اسدزاده دو سال پیش از پیروزی انقلاب تهران را به مقصد آمریکا ترک کرد و پس از 10 سال در 1365 به سرزمین مادری بازگشت. بازی در دو سریال محبوب و پربیننده «سمندون» و «خانه سبز» در میانه‌های دهه 70 بار دیگر نام او را سر زبان‌ها انداخت و پس از آن در ده‌ها مجموعه تلویزیونی دیگر ایفای نقش کرد.


.: Weblog Themes By Pichak :.