سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیای اینترنت
 
قالب وبلاگ
آخرین مطالب
لینک های مفید

تحقیقات درباره فناوری اینترنت 6G شروع شده است


 

  • تحقیقات درباره فناوری اینترنت 6G شروع شده است

    چند ماه قبل در کشور فنلاند، 250 محقق برای اولین‌بار، اولین اجلاس جهانی خود را در رابطه با استاندارهای شبکه 6G برگزار کردند و یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که در این اجلاس به آن پاسخ داده شد، این بود که چرا جهان به شبکه‌های 6G نیاز خواهد داشت. در همین راستا دکتر Ari Pouttu، معاون برنامه‌ریزی و محقق رسمی شبکه 6G اشاره کرد که: “من هنوز نمی‌دانم که شبکه‌های 6G چه خواهند بود و در واقع هنوز هیچکس از این موضوع با خبر نیست. ” اینطور که پیداست هنوز ماهیت و عملکرد شبکه‌های 6G برای محققان نیز نامعلوم است.

    این طور که مشخص است، اولو (oulu) که در شمال هلسینکی قرار دارد و 5 ساعت از این شهر فاصله دارد، مرکز تحقیقات شبکه‌های 6G بوده و محققانی چون دکتر Ari Pouttu نیز در این مجموعه حضور دارند. البته شایان ذکر است که دکتر Ari Pouttu نقش مهمی بر توسعه شبکه‌های 5G نیز داشته است. پروژه شبکه‌ 6G، احتمالا در 8 سال آینده اجرایی خواهد شد و حدود 285 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که نیمی از آن با بودجه‌های دولتی و نیمی دیگر با همکاری شرکا تامین خواهد شد.

    باید اشاره کنیم که این پروژه به سختی پیش می‌رود و مدت‌ها در مرحله آکادمیک و تحقیقاتی باقی خواهد ماند تا تمامی جوانب آن بررسی شود که این موضوع بارها مورد انتقاد بسیاری، حتی دونالد ترامپ نیز قرار گرفته است. این روزها شبکه 5G در حال راه‌اندازی است اما تا سال‌های آینده همچنان شبکه 4G LTE به طور گسترده در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. زیرا تغییرات در شبکه‌های مخابراتی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های عظیم و زیرساخت‌هایی خواهد بود. احتمالا دوره شبکه‌های 4G تا حدود سال 2025 به پایان خواهد رسید.

    در واقع شبکه 6G باید بتوانند تا در اینترنت اشیا نیز ارتقا یابند و با کمک هوش مصنوعی استانداردهای جدیدی را ارائه دهند. از سوی دیگر باید به گونه‌ای پیش برود که برای دستیابی به شبکه 6G نیاز به خرید دستگاه‌های جدید نباشد بلکه این شبکه بر روی دستگاه‌های موجود و بدون هیچ تغییراتی قابل پیاده سازی باشد. البته تمامی این صحبت‌ها فعلا در حد سناریو بوده و مشخص نیست که شبکه 6G تا چه حد پیشرفته عمل کند.


.: Weblog Themes By Pichak :.